Pàgines

dilluns, 9 de març del 2015

EM-EU proposarà un pla de xoc per fer front a l’actual situació d’emergència social.


Esquerra de Menorca presentarà en breu un pla de xoc per fer front a l’actual situació d’emergència social i per recuperar Menorca per a tothom. Un pla de xoc que pretén recuperar els drets del conjunt de la ciutadania; una illa en què el CIM protegeixi el bé comú, una illa integradora i més democràtica i on es posi en primer pla l’atenció de les necessitats de les persones, les famílies i els col·lectius més vulnerables.

El document s’està elaborant a partir de propostes ja fetes durant aquesta legislatura als ajuntaments on EM-EU té representació i a partir de les propostes que està sorgint en els grups de treball que elaboren el programa electoral.

EM-EU defensa que Menorca té recursos, però cada vegada estan més mal repartits, ja que la immensa majoria de la ciutadania està més precaritzada, amb més desigualtats, i més empobrida.

EM-EU considera que el pla de xoc és ambiciós, simplement perquè toca temes que són fonamentals i estructurals, però un pla perfectament factible i que la seva aplicació depèn única i exclusivament de voluntat política, que és el que ha mancat durant aquesta legislatura. El CIM ha de defensar Menorca davant els interessos particulars i als lobbys. EM-EU creu que som alguna cosa més que “talaiòtics” i que si hem d’estar orgullosos de Menorca, és perquè  els dret i la justícia social hi estan garantits.

EM-EU pretén que el pla es posi en marxa durant els primers mesos de Govern i el desenvoluparà, amb la participació de la ciutadania, durant el primer any de mandat.

El pla inclou algunes línies prioritàries que procuren situar la lluita contra la desigualtat, l’atur i la mercantilització de l’illa en el centre de les prioritats i d’un nou contracte amb la ciutadania.

Per aconseguir-ho, EM-EU proposa auditar els comptes heretats, retallar despeses, subvencions i privilegis innecessaris, apostar per una fiscalitat socialment i ambientalment justes, posar les famílies en centre de les prioritats del CIM i capgirar les inversions del Govern del PP.