Pàgines

dimarts, 28 d’abril del 2015

12 - Consell Insular


Em dic Carme Camps López i vaig néixer a Maó ara fa 47 anys. Estic casada i som mare de dos fills adolescents. Som llicenciada en filologia anglo-germànica per la Universitat Autònoma de Barcelona i fa més de vint anys que em dedic a la docència; actualment estic fent classes de llengua anglesa a l'IES Cap de Llevant de Maó, una feina que m’encanta i en la qual aprenc cada dia.

Sempre m'ha interessat seguir la vida política i col·laborar en diverses entitats cíviques però va ser arran dels resultats de les últimes eleccions estatals, i especialment locals i autonòmiques que em vaig decidir a fer una passa més en la meva implicació com a ciutadana. Crec que cadascú ha d’aportar allò que pugui per a millorar la gestió del nostre entorn; participar, debatre, opinar i, en definitiva, actuar per a canviar el que no funciona. Queixar-se és la primera passa, actuar és la que pertoca ara.

Treballant a diari amb joves i les seves famílies es veu de ben a prop que les decisions que prenen els nostres polítics actuals són cada cop més lluny de les necessitats reals de la gent. Implantar projectes com el mal anomenat Tractament Integrat de Llengües, sense consensuar i ni tan sols escoltar les veus dels experts mal amagant el motiu real, que no és altre que el menyspreu a la nostra llengua; pretendre estalviar doblers ampliant el nombre d’alumnes per aula ignorant la complexitat de l’alumnat i fent-nos tornar endarrere com si no fóssim capaços de recordar l’esforç i la lluita que ens havia costat arribar on érem... Així no anam bé. Hi han moltes veus que ja hi treballen, com ara Menorcaedu21, que ja ha posat fill a l’agulla i està unint els esforços de diversos col·lectius per aconseguir un tan necessari Pacte per l’Educació, fent feina per a posar les bases per una educació estable, democràtica i de qualitat. Jo pens que aquest és el camí. Però no tan sols en educació. Hi ha molt altres col·lectius a Menorca que ja treballen, i de valent, per a transformar la nostra societat, per defensar el que trobam que és just.

Em resulta mal d’entendre la gent que diu que no els interessa la política, que diuen que no es pot canviar res. I tant que es pot. Es pot i s’ha de fer. Per això he volgut fer una passa endavant i formar part d’aquesta candidatura. Crec que des d’Esquerra de Menorca Esquerra Unida tenim molt a dir. Des del carrer, pensant en la Menorca que volem per als nostres fills, volem treballar per a una Menorca on l'educació de qualitat, la sanitat per a tots, la justícia social, la defensa del medi ambient i el territori i, en definitiva, el sentit comú de la gent del carrer siguin prioritats. Ens hi posam?